Adócsaló A6-os Audi jövőre
Már az Audi sem tiltakozik annyira a hibridek ellen, mint néhány éve, inkább beáll a sorba, és benzin-elektromos modellekkel bővíti a palettáját. Most az A6-os hibrid változatát mutatták be, bár a forgalmazás beindítására még várni kell.
A hibrid A6-osba a tervezők elegendőnek ítélték a 2 literes, 211 lóerős turbós benzinmotort, ezt egészíti ki egy 54 lóerős és 210 Nm csúcsnyomatékú villanymotor. A párosítás összteljesítménye 245 lóerő, a maximális elérhető forgatónyomaték pedig 480 Nm, ami - az autó méreteihez és 1,77 tonnás súlyához hasonlóan - nem azt sugallja, hogy ez az autó a környezettudatosság újabb bástyája lenne, inkább afféle látszatmegoldásnak tűnik. A 6,4 literes átlagfogyasztás viszont azt jelenti, hogy ha kell, az A6 Hybrid azért alkalmas a spórolásra, és egy ekkora modelltől a 146 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás sem rossz érték.
Az Audi hibrid rendszere - egyébként ugyanaz, amit a Q5-ösben már megismerhettünk - eléggé fejlettnek tűnik, legalábbis papíron. Rövid távon, kisebb sebességnél - azaz leginkább dugóban araszolva - tisztán elektromos üzemben is használható, a villanymotor gyorsításoknál az összteljesítményt is növelheti, és lassításnál energiát táplál vissza a rendszerbe. Az egyetlen szembetűnő hátránya a hasonló fogyasztású dízelmotorokkal szemben, hogy a 72 cellás akkumulátorcsomag, amely az autó hátuljába került, alaposan lecsökkenti a csomagtér méretét, amely így alaphelyzetben 375 literes. Nem mondanánk, hogy használhatatlanul kis méret, de egy A6-os méretű nagykocsitól azért többet várnak el manapság.
A takarékos A6-ost eleinte csak Európában forgalmazzák majd: ha nem jön közbe semmi, az első példányok jövő tavaszra érkeznek meg. Ami viszont nehezen érthető, hogy sem Észak-Amerikában, sem Japánban nem mutatják be a közeljövőben, pedig ez az a két piac, ahol a hibridekkel igazán nagyot lehetne tarolni.