Angliából jön a terepjárók Ferrarija
A Bowler szinte észrevétlen kis angol cég: évente 15-20 autót építenek csupán, azokat is egyedi megrendelésre, néhány tereprali-megszállott kedvéért. Az új tulajdonosnak azonban nagy tervei vannak: megtízszerezné a gyártást, és piacra dobna egy olyan szupersport-terepjárót, amely a gazdag autórajongókban is vágyat ébreszthet.
A tapasztalat megvan, hiszen a Bowler hírnevét a leggyorsabb Land Rover alapokra épített terepjárókkal szerezte, amelyek még a Dakar versenyeken is megállták a helyüket. Ezt a technológiát használnák fel a 150 ezer font – 45 millió forint – feletti árú utcai modell elkészítéséhez is, amelyből évente mintegy 150-200 példányt terveznek gyártani. Többet nem is nagyon lehetne a csővázas, ultrakönnyű és félelmetesen gyorsnak ígérkező gépből, amely ugyanakkor luxuskivitelű belsővel csábítaná az ínyenceket. A hajtásláncot, ahogy eddig is, a Land Rovertől, pontosabban a Range Rover Sportból vennék át, de a váz, a futómű és a karosszéria is saját gyártmány lesz.
Az új típus fejlesztéséhez ráadásul olyan szakembert nyertek meg, aki kívülről-belülről ismeri a Land Rover technikáját. Steve Haywood, a Bowler új igazgatója annak a csapatnak a főmérnöke volt, amely annak idején a Range Rover aktuális generációját fejlesztette. Tudása a Bowler tapasztalataival együtt kiváló végeredményt ígér. Haywood első dolga a negyedik generációs Bowler versenygép kifejlesztése lesz, majd ennek az alapjaira építik az új luxus-sport-terepjárót.
Az utcai Bowler valami olyasmit vihet a luxusautók közé, amit eddig senki nem kínált: olyan villámgyors szupersportkocsit, amelynek szinte mindegy, hogy milyen útfelületen száguld. Efféle típusra pedig biztosan volna kereslet, ha nem is elsősorban Európában, hanem olyan vidékeken, ahol egy Ferrari, vagy egy Lamborghini számára egyszerűen nincsenek elég jó utak.