A Mercedes ugyanazt a receptet követi, mint a BMW: középső SUV-juk, az M osztály lesz az alap, ahogy a szomszéd az X5-ösre építette az X6-öst, erre kerül a lendületesebb vonalvezetésű karosszéria, amely a CLS-nél már bevált stílusában készül majd.
Az autó egyelőre a fejlesztés korai szakaszában van, így egyelőre csak annyi biztos, hogy C166 kódnéven hivatkoznak rá a gyáriak. A típus nevével kapcsolatban azonban már most napvilágot láttak az első találgatások, logikai alapon: ha a Mercedes megtartja mostani, a betűkombinációk szaporodtával egyre zavarosabb elnevezési módszerét, akkor valószínű, hogy a terep-kupé MLC néven láthat napvilágot. Valószínű, hogy a típus műszakilag messzemenőkig megegyezik majd az M osztállyal, csak a karosszéria formája és egyes alkatrészek hangolása tér majd el.
Ahhoz képest, hogy ennyire kicsi lesz a különbség a két modell között, a C166 viszonylag sokára készül el. A gyártás állítólag legkorábban 2015-ben kezdődhet, ami azért fordulhat elő, mert a Mercedes fejlesztőcsapata pillanatnyilag erősen túlterhelt: a szokványos modellváltások mellett elképesztő tempóban bővítik a palettát, így az MLC fejlesztésére viszonylag kevés erőforrás maradt.