A Spark eleve nem túl iszákos gép, de a vadiúj, háromhengeres dízellel tovább csökkentették az étvágyát. Ráadásul nem is túl drága, bár nem tudni pontosan, hogy mikor érkezik meg Európába.
A Chevrolet kisautóiban eddig nemigen találkozhattunk dízelmotorokkal, de ez a helyzet rövidesen megváltozik. A GM-nél persze hiányzik az évtizedes dízelmotor-fejlesztési tapasztalat, így leginkább a Fiatól átvett technikára támaszkodhatnak a tervezők. Eddig jobbára változatlan formában használták az 1,3 literes kis dízelt, de a Sparkba valószínűleg túl nagy lett volna, így készítettek belőle egy kisebb változatot. A létező legegyszerűbb módszert választották: lecsíptek egy hengert a blokkból, így az égésteret és a henger alkatrészeit nem kellett átalakítani, csak egy új főtengelyt kellett készíteni.
Ahogy sejthető, a 936 köbcentis turbódízel teljesítménye nem valami acélos: 62 lóerő és 160 Nm-es csúcsnyomaték jön elő az apró motorból, amely az 1.0 XDSE Smartech nevet kapta. Az alig több mint egy tonnás Sparkhoz alsó hangon még épp elegendő ekkora teljesítmény: a kisautó 18,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, azaz meglehetősen lusta. Cserébe a fogyasztása átlagosan 4,2 liter körül alakul száz kilométeren.
A típust egyelőre Indiában mutatták be, ahol az ára 429 ezer rúpia, azaz mintegy 1,8 millió forint. Az azonban még kérdéses, hogy másutt mikor jelenhet meg – ha egyáltalán megjelenhet – és milyen áron. Itthon valószínűleg drágább lenne, mint Indiában, de nem lehetetlen, hogy 2,5 millió forint alatt tudnák tartani a dízelváltozat árát is.