Hivatalosan augusztus végén tartják a Lada új népautójának premierjét, de már most minden lényeges adatot közzétettek a Grantáról, amely a jövőben a márka alapmodellje lesz.
A Kalinán – lényegében az egyetlen, teljes egészében a Szovjetunió felbomlása után kifejlesztett Lada típuson – alapul a gép, amelyet a gyártási költségek csökkentése érdekében dolgoztak át, ha igaz, már némi Renault segítséggel. A 4,26 méter hosszú négyajtós 1,6 literes motorokkal készül: a Standard változatba 80, a Norma fantázianevűbe 90, a Luxba 98 lóerős kivitelt szerelnek. A csúcsmodell 7,3 liter benzint fogyaszt átlagban, a végsebessége pedig 169 km/h. Bár nem a legmodernebb technika, ezt bőven ellensúlyozza az árával: a Granta alapkivitele 219 ezer rubelbe kerül, ami átszámítva nagyjából 1,49 millió forint. Ez Oroszországban is viszonylag kedvező árnak számít, bár a régi kocka-Ladák és Samarák még ennél is olcsóbbak. Úgy néz ki azonban, hogy már az orosz piacon sem az ár a legfontosabb, legalábbis ezt mutatja, hogy az idén már a Kalinából fogyott a Ladák közül a legtöbb.
A Granta bemutatása után a régi típusok gyártását fokozatosan leállítják, és a későbbiekben jönnek a Dacia alapú Lada típusok, amelyeket valamivel drágábban, de persze gazdagabb felszereltséggel és szélesebb motorválasztékkal kínálnak majd.