Kettőt ugrik előre a Honda Civic

2011.07.30. 13:33

Ilyen sem volt még: a japánok a bemutató előtt beszélnek egyik új típusukról. A Honda esetében persze érthető a különös viselkedés: a Civic sikerén túl sok múlik.

Bár mindenkit megdöbbentett az űrkomp-Civic, a Honda nem igazán profitált belőle: hamar jöttek a kritikák a gyenge alapmotorral, a bizonytalan hátsó futóművel és a kidolgozás minőségével kapcsolatosan. Nem is igazán futott be a típus Európában, sőt, Japánban elég nagyot bukott, így ott valószínűleg már be sem mutatják az utódját.

A következő generáció fejlesztését vezető Mitsuru Kariya most, néhány hónappal a bemutató előtt elárulta, hogy mely területekre koncentráltak a fejlesztés során. A korábbi kémfotók alapján úgy néz ki, az autó formáján nem változtatnak sokat, és a műszaki alapok is maradnak, viszont a vezető tervező szavaiból arra lehet következtetni, hogy a korábbi hibákat igyekeztek kijavítani. Talán a legkeményebb kritikák az autó úttartását érték, amin a Hondánál egy különleges hátsó futómű-megoldással igyekeznek javítani. Sok vetélytárs alkalmaz több lengőkaros futóművet, ám a japánok egyelőre maradnak az olcsó, és kis helyigényű csatolt lengőkaros megoldásnál. Különleges, folyadék-töltésű szilentekkel mégis megpróbálják javítani a viselkedését – Kariya szerint ezzel a megoldással az új Civic elérheti, sőt, túl is szárnyalhatja a konkurenciát stabilitásban és kényelemben.

Emellett javítottak a karosszéria merevségén, a térkihasználáson, és az anyagok minőségén is, bár hogy mindez pontosan mekkora fejlődést jelent, nehéz megmondani. Kariya szerint az új Civic gyakorlatilag átugrik egy generációt, bár ebből a kijelentésből érdemes levonni a japánokra jellemző kincstári optimizmust. A ferde hátú Civic változatokat előreláthatólag az ősszel, a Frnakfurti Autószalonon mutatják be, de sok európai gyártóval szemben a Honda nem lövi le előre a poént, így szeptember előtt aligha tudhatunk meg többet a típusról.