Leáldozott a trágyaszaggató-ikonnak
Nagy túlélő volt a Land Rover Defender, nemcsak terepen, de történelmi szemmel is. A múltidő viszont indokolt, mivel a szeptember közepén nyitó Frankfurti Autószalonon már bemutatják az utódot – tanulmányautóként.
Eddig csak pletyka volt, de most már hivatalos forrásból is tudjuk, hogy rászánta magát a Tata Motors, a Land Rover tulajdonosa, leváltja az 1948-ban bemutatott, és az 1983-as modellfrissítés óta szinte változatlan formában gyártott Defendert, a márka ikonját. Bármekkora értéket is képvisel egyesek szemében, a reménytelenül elavult konstrukciót már kevesebben veszik, mint amiért megérné gyártani.
Még nem biztos, hogy egy teljesen új platformot fejlesztenek-e neki vagy a már meglévő LR3-ast alakítják át – eddig inkább a piacelemzésre koncentráltak a britek. A luxus, szabadidő és haszon szeletekre osztott SUV-tortából a haszon kategóriát célozzák meg, amelyben évi 60-80 ezer járművet szeretnének elsózni. Összehasonlításként: tavaly mindössze 18 ezer Defender talált gazdára.