Kiegészítette az X3-as kissé foghíjas motorválasztékát a BMW: egy új csúcsdízelt és egy leméretezett benzinest kapott korunk egyik legjobb szabadidőautója.
A dízelmotorok erejére eddig sem lehetett panaszkodni – a 184 lóerős X3 XDrive20d-t nem lehetett alulmotorizáltnak nevezni, a 30d pedig a nyomatékfüggőségben szenvedőkön is segíteni tudott, a BMW mégis úgy érezte, van helye egy 35d-nek is a katalógusban. A jól ismert háromliteres sorhatost 313 lóerőre húzták fel a tőlük megszokott módszerekkel: egy kettős megfúvású turbófeltöltő és egy 1800 baros, közös nyomócsöves befecskendezőrdendszer hozza létre a 630 Nm-t 1500 és 2500 ford/perc között. Ezekkel az adatokkal lepipálja az eddigi csúcsmotort, a benzines 35i-t is, bár annak a tüzességét feltehetően nem hozza a gázolajos hathengeres.
Aki a szerényebb benzineseket kedveli, eddig egy szerénynek nem mondható 28i-vel kellett kibékülnie - ezen is változtat most a BMW, mégpedig az X1-esből ismert kétliteres turbómotorral, amely XDrive20i névre hallgat az X3 esetében. A 184 lóerős négyhengeres józan választás lehet az 1,8 tonna körüli SUV-ba.
Ezzel az alapbenzinessel és a csúcsdízellel már senki nem fanyaloghat, hogy nincs a szája ízének megfelelő motor, legfeljebb az, aki egy tisztességes, békebeli szívómotorra vágyna.