Boszorkány a labanc-Velorexben
Minden előjel nélkül állt elő a KTM majdnem új ötletével. A háromkerekű városi villanyautó az egyelőre csak víziókban létező nullemissziós hullámot lovagolná meg, de az összes eddigi koncepció közül ez tűnik a legéletképesebbnek – mert olcsó.
A nagyobb autógyártók verejtékezve préselik ki magukból az apró vagy kevésbé apró, helyközi közlekedésre alkalmas elektromos járműveiket, de egyiknek sem jósolnánk fényes jövőt. A motorkerékpárjairól híres osztrák KTM viszont olyan kétüléses bogyót rakott össze, amely állítólag árban is versenyezni tudna a divatos villanyrobogókkal.
A hangzatos E3W névre keresztelt Velorex-szerű járgányról egyelőre csak annyit tudni, hogy teljes egészében műanyagból készült testének köszönhetően alig 500 kilót nyom, és 15 kW-os motorja nagyjából 100 kilométer alatt szívná le a lítium-ion akkumulátort. Hogy a tanulmányautó Lambo-ajtajait egy esetleges szériamodell is megkapná-e, nem szeretnénk megtippelni, de az izmos hátsó lengővillás konstrukció elég ügyesnek tűnik ahhoz, hogy sorozatgyártásba kerüljön.
Ha elég nagy lesz az érdeklődés és 2012-ben megkezdik a gyártását, két év alatt 50 ezer darabot szeretnének elsütni belőle – ami nem tűnik lehetetlennek, ha az öt és nyolcezer euró közé becsült árát az alacsonyabb, átszámítva mintegy 1,4 millió forintnak megfelelő összeg körül tudják tartani és nem fejelik meg a Renault-hoz hasonlóan az akkumulátorért fizetendő havi díjjal.