Az Opel legismertebb tuning-partnere alapos munkát végzett a vadiúj háromajtóssal, bár bőven hagytak teret a gyári sportváltozat, az Astra OPC számára.
Az Irmscher ezúttal elkészítette a profi német autótuning tökéletes esszenciáját. Az Astra GTC néhány, viszonylag olcsó módosítás révén formás háromajtós kompakt helyett brutális sportgépnek tűnik, legalábbis első pillantásra. A hivalkodó külső azonban visszafogott tuningot takar – az Irmscher egyértelműen azokat célozta meg, akiknek a fellépés az igazán lényeges. A legnagyobb változást a futómű szenvedte el: a 30 mm-es ültetés és a 21 hüvelykes felnik Németországban talán elviselhetőek, de a magyar útviszonyokat ismerve rájuk nézni is fájdalmas. Ezen kívül teljes optikai tuning-csomagot készítettek az Astrához, köröskörül kötényekkel és egy látványos tetőspoilerrel a hátsó ablak felett.
A tuningmesterek a jelenleg elérhető legerősebb változatot vették kezelésbe, amelybe 1,6 literes, 180 lóerős turbómotort építenek. Nyilvánvaló, hogy Astrában nem ez lesz a csúcs – biztosan bevetik majd a kétliterest is, amely 260 lóerő feletti csúcsteljesítményt ígér – de az Irmscher szakemberei a kisebb motorból is kihoztak még 32 lóerőt, mintegy köztes megoldásként a jelenlegi csúcsmodell és a majdani Astra OPC közé. Így az Irmscher GTC vásárlói nem csak látványt, de némi extra erőt, és persze az átdolgozott kipufogórendszernek köszönhetően félelmetes hangot is kaphatnak a pénzükért.
Többet egyelőre nem árultak el az átalakított Astráról, így sem azt nem tudjuk, hogy mennyit számít a megnövelt teljesítmény, ahogy az is titok – legalábbis a Frankfurti Auószalonra időzített bemutatóig – hogy mennyibe kerül egy ilyen átalakítás.