Az RS a Bonneville sóstó medrében bizonyíthatta, hogy megfelelően felkészítve gyorsabb lehet, mint a legtöbb Porsche 911-es. A bravúr sikerült, az Octavia csúcssebessége meghaladta a 320 km/h-t.
Nemrég még csak szépen hangzó terv volt a Skoda 200 mérföld/óra feletti sebességi rekordja, amelyet az Octavia RS tíz éves születésnapjára megépített egyedi géppel terveztek felállítani. A brit Skoda-képviselet, és egy amerikai specialista segítségével készítették el a burkolt felnis, porig ültetett gépet, amely azonban alapjaiban nem igazán különbözik az utcai modelltől. A motorja ugyanaz a kétliteres, turbós négyhengeres, ahogy a karosszéria, a futómű és a többi főegység is a gyári alkatrészek módosításával készült. A rekordhoz persze nem lett volna elég az utcai autó kétszázegynéhány lóereje, de a feltöltő rendszer módosításával és magas oktánszámú benzinnel 1,9 barig növelték a turbónyomást, így a csúcsteljesítmény 550 és 600 lóerő közé esik.
Az Octavia így átalakítva már valóban hajmeresztően gyors: a Bonneville-i sós síkságon egész pontosan 202,15 mérföld/órás, azaz 325,33 km/h-s sebességet ért el Richard Meaden újságíróval a volánnál, azaz pontosan úgy teljesített, ahogy a tervezői várták. Mindennek persze nincs sok gyakorlati jelentőssége – az utcai Octaviák ettől semmivel sem lesznek gyorsabbak – viszont kétségtelenül kiváló reklám a Skoda számára.