Imádkozhat a Porsche, hogy ez ne legyen komoly
A japánokat már senki nem szólja le úgy, mint húsz-harminc éve, de lassan a koreai tömegautókon sincs miért nevetni. Így most új irányt vett a fejlesztés: az átlagmodellek piaca után a prémiumkategória az új célpont.
A Hyundai a Genesis és Genesis Coupé modellekkel már beköszönt a prémiumkategóriában. A Kia részéről azonban a karikatúraszerű Opirus lehet az utolsó luxusautó-élményünk. A márka viszont szabadulna a "sóherek Mercedese" bélyegtől, és most meg is teszik az első lépést a megfelelő irányba, méghozzá egy elegáns, négyajtós, hátsókerék-hajtású kupéval. Az eddigi Kiáktól gyökeresen különböző tanulmányautó formaterve alapján lehetne akár a Lamborghini várva várt négyajtós modellje is, elegáns, lapos sziluettjével, határozott éleivel, lendületes tetővonalával. Egyedül az orr-részen elhelyezett egyen-hűtőmaszk árulja el a gép hovatartozását.
A műszaki részletekről egyelőre keveset tudni – csak annyit árultak el, hogy hátsókerék-hajtású – de meglepődnénk, ha nem a Genesis-platformra építkeztek volna, és nem az ötliteres V8-as került volna a gép orrába. Egyelőre bizonytalan, hogy a Kia tervezi-e hasonló modell sorozatgyártását, hiszen most még a gyáriak is csak mint a márkaarculat fényesítésének eszközeként beszélnek a névtelen kupéról. Ugyanakkor egyértelmű, hogy a Hyundai és a Kia nem elégszik meg a tömeggyártó-státusszal: olyan modellpalettát fejlesztenek, amely minden létező kategóriában versenyképes, és ebbe a filozófiába akár egy ilyesfajta négyajtós kupé piacra dobása is beleférhet.