A McLaren nagyobb lesz, mint a Lamborghini?
A neve egy faxkészüléké is lehetne – legalábbis a Top Gear műsorvezetője szerint – és a legtöbben túl sterilnek találták, de ettől a McLaren MP4-12C még a világ legjobb utcai sportkocsijai közé tartozik, és készítői már a folytatást tervezgetik. Két újabb modell jön, a sokat emlegetett F1-utód, valamint egy belépőmodell, amely árban és képességekben is a Porsche 911-eshez áll majd közel.
Elsőként a pletykákból már ismert csúcsmodell, a P12 érkezik: ez műszakilag közel áll majd az MP4-12C-hez, legalábbis a vázszerkezet és a saját tervezésű V8-as turbómotor állítólag marad. Ez utóbbiból 800 lóerőt préselnek ki, így menetdinamikában legalább a Koenigsegg és a Pagani spoirtkocsik szintjén áll majd. A típus várhatóan 2012 vége felé mutatkozik be, az első szériapéldányok pedig a következő év elejére készülhetnek el. A cég szempontjából azonban sokkal lényegesebb a P13-as, amely 2013-ra várható: ez a modell tarthatja el a McLaren sportkocsigyártó üzletágát, már ha sikerül belőle eladni a tervekben szereplő évi 2500 példányt. Ha igaz, ez is az MP4-12C karbonszálas fürdőkád-alváza köré épül majd, de kisebb teljesítményű lesz, és olcsóbb. Várhatóan a 3,8 literes V8-as turbó nélküli, mintegy 400-450 lóerős változata kerül bele, és árban is közelebb áll majd a Porsche 911 Carrera S-hez, mint a Ferrari 458-ashoz.
A McLaren hatalmas összeget áldoz arra, hogy ugyanolyan fontos szereplővé váljon az utcai sportkocsik piacán, amilyen a Formula 1 mezőnyében, és eséllyel szálljon szembe a legnagyobb nevekkel, az Aston Martinnal, a Ferrarival, a Lotusszal, a Lamborghinivel és a Porschéval.