Valódi elmebaj: egy másodperc alatt százra?
Azt is nehéz elképzelni, hogy mire lehet képes ezer lóerő egy autóban, de ilyen típusok még léteznek. Olyan viszont még nem volt, hogy 2800 lóerővel kellett volna megbirkóznia egy sportkocsi kerekeinek. Legalábbis eddig.
A német Rotary Supercars azonban pontosan ezt ígéri: egy olyan szupersportkocsit, amely bő kétszer erősebb, mint a Veyron Supersport. A Raptor GT nevű szörnyetegről egyelőre csak egy sötétbe vesző képet hoztak nyilvánosságra. Ez alapján leginkább egy Lamborghinire emlékeztet a látvány, pedig a cég teljesen önálló konstrukciót ígér. A nagy durranás a motor: az alapmodellbe 1200 lóerős, négytárcsás Wankel-motor kerül, a csúcsmodellbe viszont ennek a motornak a duplája. A 8 tárcsás, 5,2 literes bolygódugattyús szörnyűség a maga 2800 lóerejével és 3500 Nm-es csúcsnyomatékával többre képes, mint amit bárki képes lehet kihasználni, akár közúton, akár versenypályán. A gyáriak honlapja 600 km/h-s végsebességet és 0,9 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulási időt ígér, ami nem egyszerűen elképesztő, inkább hihetetlennek neveznénk.
Ilyen dinamikához semmiképp sem elég csupán a motor brutális teljesítménye: versenyautókra való gumik kellenek, hogy át lehessen vinni az erőt, olyan fékrendszer, amely 600 km/h-ról is hatékonyan lassít, és olyan aerodinamika, amely megakadályozza, hogy a gép egy kisebb bukkanó csúcspontján elhagyja az aszfaltot. Ezeknek a problémáknak a megoldása tartott a Bugattinak évekig, amikor el akarták érni a beígért 400 km/h-s határt, és a Rotary Supercars mögött nem áll egy akkora cég, mint a VW csoport, így kétségesnek érezzük, hogy a ma ismert puszta számhalmazt valóban képes lesz biztonsággal teljesíteni a Raptor.
Pedig a gyártó szerint már jövő tavasszal bemutatják az első működő prototípust nemzetközi autós rendezvényen, és később a gyártás is megindul – azaz évi néhány tucat Raptor GT készülhet, szigorúan rendelésre.