Megkapjuk a legerősebb dzsippet
A BMW X5 M-et és a Mercedes ML AMG-t el lehet adni Európában, és a Fiat abban reménykedik, hogy a Jeep Grand Cherokee sportváltozata iránt is lesz érdeklődés.
Az egyetlen márka a Chrysler-családból, amely továbbra is jelen lesz Európában a Fiat hatalomátvétele után, az a Jeep, de ezt is megpróbálják valahogy érdekesebbé tenni az eladások növelése érdekében. Az egyik nagy durranásnak a megújult Grand Cherokee-t szánják, amely az olaszok reményei szerint megszoríthatják az európai tervezésű luxusterepjárókat. Épp ezért az ősz folyamán itt is bemutatják a sorozat csúcsmodelljét, a 465 lóerős SRT8-ast. A 6,4 literes V8-as motorral hajtott szörnyeteget kifejezetten sportosra szabják, 30 milliméteres ültetéssel, hatdugattyús első- és négydugattyús hátsó féknyergekkel, vastagabb keresztstabilizátorokkal és merevített karosszériával. Mindez indokolt is, hiszen a legnagyobb Jeep legerősebb változata úgy megy – legalábbis egyenesben – mint egy sportkocsi. 4,8 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebessége pedig 250 km/h, miközben ugyanúgy 35 méteren áll meg 100 km/h-ról, mint egy McLaren MP4-12C.
Az tehát nem vitatható, hogy a Jeep menetdinamikában szinte bármelyik vetélytársával felveszi a versenyt, így csak a presztízs, pontosabban annak hiánya állhat az útjába. Legalábbis kérdéses, hogy a potenciális Porsche Cayenne- és BMW X5-vásárlóknak a döntés meghozatala előtt eszükbe jut-e beugrani a legközelebbi Jeep-kereskedésbe, hátha ott találják meg maguknak jólétük tökéletes jelképét.