Két henger egy Alfa Romeóba?
Van, hogy átlátjuk egy döntés racionalitását, és mégsem érezzük, hogy a végeredmény bárki számára jó lenne. Így van ez most is: hiába tudjuk, hogy a kéthengeres Fiat motor erős, takarékos és egyszerű, nehéz elképzelni olyan élő embert, aki épp egy Alfa Mitóban szeretné hallgatni.
A kéthengeres kilencszázas motort a Fiat annak idején a legjobb helyen mutatta be. Az 500-asba tökéletesen passzolt a kéthengeres mókás hangja, hiszen az eredeti ősmodell is hasonlóan szólt, ráadásul a 85 lóerős turbós apróság elég jól is vitte a kis Fiatot. Az Alfa Mito azonban teljesen más karakter. Egyrészt nagyobb és nehezebb, így a kis kéthengeresnek alighanem nagy falat lesz, de ami ennél is lényegesebb, nem játékos, inkább vagány, sportos karakterű, amihez sehogy nem illik a jellegzetes, darabos hanghatás. Ennek ellenére az olaszok megcsinálták ezt a kombinációt is, hátha valaki mégis ezt választaná a 78 lóerős 1,4 literes négyhengeres alapmotor helyett. Az ésszerűség persze a kéthengeres mellett áll: a 85 lóerő elviekben bőven elég, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 98 g/km, ami 4 liter alatti fogyasztási átlagot sejttet.
Nem a berregő alapmotor a Mito egyetlen újdonsága: a legerősebb kivitelekhez a jövőben adaptív csillapítású futóművet is kínálnak, és készült egy takarékos 1,3 literes dízelváltozat is, 95 helyett 85 lóerővel, viszont igen alacsony fogyasztással és 90 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással.