Az indiai márka már tíz éve is a világhír felé tört, de elavult külsejű és technikájú munkaterepjáróik nem arattak túl nagy sikert a világ fejlettebb részén. Most azonban változtatnának ezen, méghozzá egy vadonatúj modellel.
A Mahindra meglehetősen tőkeerős cég, a terepjáró-gyártáson kívül számtalan más területen jelen van a repülőgép-gyártástól a szerszámgép-készítésen át a traktorgyártásig. Az autóipar felé azonban hiába nyujtózkodtak eddig, jelenlegi modelljeik csak Indiában népszerűek, exportra azonban alig alkalmasak. A cég azonban változtatni szeretne ezen. Első lépésként megvásárolták a koreai Ssangyongot, amely valamivel több tapasztalattal rendelkezik a korszerű autók gyártásában, és most – alighanem a koreaiak közreműködésével – elkészítettek egy olyan modellt, amelyről azt gondolják, exportálni is érdemes.
Egyelőre csak annyit jelentettek be, hogy a gépet XUV500-nak hívják majd, és egy újabb, alapvetően utcai használatra tervezett szabadidő-autó lesz, 2,2 literes, 140 lóerő körüli teljesítményű dízelmotorral és egy új, a Ricardo segítségével fejlesztett, 5 és 6 sebességi fokozattal is gyártható sebességváltóval. Egyelőre két változatról hallani, az olcsóbb kétkerék-hajtással, a drágább négykerék-hajtással készül majd. A típus az év vége felé mutatkozik be a nagyközönség előtt, a gyártás pedig a jövő év elején indulhat, ha minden igaz. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy Európában mikor jelenhet meg.