Nem elég erős a négyajtós Bugatti
Egy ideje már mutogatják a Galibier 16C-t, és már úgy nézett ki, semmi nem menti meg a típust a szériagyártástól, de most úgy tűnik, a cégvezetés torpedózza meg a projektet.
Az persze hihetőbb lett volna, ha azzal magyarázzák az típus fejlesztésének leállítását, hogy a forma nem méltó Ettore Bugatti nevéhez, illetve az ahhoz kötődő kifinomult ízlésvilághoz, hisz a bogárhátú Galibier egy kicsit talán darabos design.
A márka igazgatója, Wolfgang Dürheimer azonban azzal indokolta a projekt felfüggesztését, hogy a Galibier teljesítménye kevés. A W16-os motor persze minden, csak nem gyenge, a 800 lóerő kihasználhatatlanul sok, de Dürheimer azt mondja, ilyen erős autókat ma már a tuningcégek is készítenek, és semmiképp nem szeretnék, ha egy Brabus S osztállyal vagy valami tuning-M5-össel emlegetnék egy lapon a nagy Bugattit. Ilyen alapon persze nehéz lesz új Bugattit készíteni, hiszen egyes tuningcégek 1200 lovas Toyota Suprát is készítettek már, de nekünk inkább az az érzésünk, hogy csak egy kifogás kellett, miután kiderült, hogy a közönség nem elég lelkes, és ezért az autóért nem fizetne több mint egymillió eurót.
A márkának ugyanakkor mindenképp szüksége volna valami újdonságra, hisz a Veyron utódja, a Grand Sport sem tartható piacon a végtelenségig, egy márka autó nélkül pedig nem létezhet, így hamar ki kell találni, hogy milyen lesz a Bugatti következő autója.