A nagy méretcsökkentési láz áldozata lett a Yamaha tervezte különleges motor, amely könnyedén elfért a Volvók soros motorokhoz méretezett motorházában is.
A B8444 valószínűleg a legtömörebb építésű nyolchengeres a nagysorozatú autók történetében. A 4,4 literes, 315 lóerős V8-ast akkor fejlesztették, amikor a Volvo a Ford tulajdonában volt, ennek ellenére semmi köze a Ford más nyolchengeres motorjaihoz. A Volvo autóiba ugyanis, amelyeket eredetileg soros motorokhoz terveztek, nem fért volna el egy klasszikus, 90 fokos hengerszögű nyolchengeres. A megoldást a Yamahánál találták meg: a japán cég tervezett a svédeknek egy 60 fokos motort, amely jóval keskenyebb a többi, hasonló elrendezésű motornál, így be tudták építeni a Volvo modellekbe.
Az S80-asból már kikerült a nyolchengeres, de az XC90-esbe még beépítették, egészen mostanáig. A nagy terepjáró most visszafogott frissítést kap, és ezzel párhuzamosan eltüntetik a V8-ast a kínálatból, így le is lehet állítani a gyártását. A lépés nem volt váratlan, hiszen a Volvo nem csinál titkot belőle, hogy összes motorját turbós négyhengeresekre szeretné cserélni. Ezek is hozzák az elvárt teljesítményt, takarékosabbak, tisztábbak, és a gyártás is egyszerűbb, ha csak egyféle blokkot kell készíteni.
Az XC90 többi változtatása alig tűnik fel: kapott a gép külön nappali fényszórókat, némi króm-díszítést, LED-es fékámpákat és a műszerfalon módosítottak egy keveset. Az átdolgozott, V8-talanított modellváltozat még az idén kapható lesz.