Ezres Ford Focus? Na ne!
A Ford szép lassan a downsizing élharcosa lett: az Ecoboost turbómotorokból csak Európában már a harmadik változatot mutatják be. Ezúttal a legkisebb, alig ezer köbcentis változatot jelentik be, amely apró mérete ellenére 100 vagy 120 lóerős lehet.
Valószínű, hogy ez a kicsi motor kerül majd a legnépszerűbb Ford modellekbe, a régi 1,6 literes szívómotorok helyére, és nem csak a kisebb modellekbe. A háromhengerest a Focusban vetik be elsőként, és ebben a viszonylag nagy modellben is meglepően takarékos lehet, legalábbis erre utal a 120 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás, ami nem olyan régen még egy átlagos kisautótól is szép eredménynek számít. A Ford számára ez is a legfontosabb érték, hisz ha tíz Fordból kilencet ilyen motorral vásárolnak meg, akkor könnyedén tartja a cég a jövő évtől életbe lépő európai szén-dioxid-kibocsátási korlátozást.
Azt egyelőre nehéz elképzelni is, hogy egy ennyire apró motor hogyan birkózik majd meg a nagyobb modellekkel, de a 170 Nm-es csúcsnyomaték 1300-as és 4500-as fordulatszám közt, amit az erősebbik változat teljesít, ígéretesen hangzik. Az ezres Ecoboost motor egyébként a Ford egyik legfontosabb globális alkatrésze lesz, hiszen nem csak Európában, de Kínában és Latin-Amerikában, sőt, még Észak-Amerikában is be akarják vetni.