A modellciklus közepe egyik autógyártónak sem könnyű: fillérekből kell frissíteni a modelleket, hogy helyt álljanak az újabb konkurencia ellenében. A Toyotánál most az Avensis a soros, megpróbálják formába rázni, míg meg nem érkezik az utód.
Az Avensis elég jellegtelen darab volt mindig, és ez alól az aktuális generáció sem kivétel. Jó szívvel szépnek sem neveznénk, de mindegy is: nem érdekesebb jelenség, mint egy Passat vagy Mondeo. Ezen próbáltak most változtatni a tervezők, akik a lámpák átszabásával és az új, lefelé görbülő szélű alsó légbeömlővel mérgesebb arcot rajzoltak a gépnek. Igazítottak még a lökhárítókon és a hátsó lámpákon, de alaposabb átdolgozás nem fért volna bele a költségvetésbe: vigyázni kellett, hogy a frissítés költsége ne vigye el a várható hasznot.
A motorválasztékot nem karcsúsította a Toyota: a 2,2 literes dízel változatlanul 150 és 177 lóerős teljesítménnyel kínálják, a kétliteres D-4D dízelt pedig 124 lóerővel. A három Valvematic benzinmotor is megmarad (1,6 l - 132 LE; 1,8 - 147 LE; 2,0 l - 152 LE) , viszont takarékosabbak lettek: a gyengébbik dízel szén-dioxid-kibocsátását 119 g/km-re mérsékelték, azaz az Avensis egyik változata is bebujt a 120 g/km-es határérték alá, amelyet az EU az autógyártóktól elvár.
Nehéz megmondani, hogy ennyi változtatás segít-e az Avensis eladásait feljebb tornászni, mindenesetre a következő két-három évben ezzel kell boldogulnia a Toyotának.