Otthon maradt a Subaru sportkocsi formája
Nem járunk messze az igazságtól, ha azt állítjuk, hogy ilyen hosszadalmasan még nem mutatott be új típust egyetlen autógyártó sem. Kínos precizitással ügyelve a mennyiségre apró információcseppeket hagy maga a Subaru, hogy aztán hónapokig hallgassanak megint. Csak abban bízhatunk, hogy előbb-utóbb ők is megunják az előzeteseket, és megmutatják a végleges autót, amire mindenki kíváncsi.
Tavasszal még viccesnek tűnt, hogy a Toyotával közösen fejlesztett hátsókerék-hajtású Subaru sportkocsinak csak a hajtásláncát hozták el egy autó-formájú plexi-dobozba zárva. Az egészet kivilágították kék neonokkal, hogy mindenki lássa a vasakat belül. A tegnap megnyitott Frankfurti Autószalon közönsége azonban nem juthatott közelebb a végleges autóhoz, inkább kicserélték a kék neonokat halvány sárgákra, és megint kiállították. Hogy ne legyen túl csalódott a közönség, annyit még elárultak, hogy BRZ lesz az autó neve, és a méret-adatait is nyilvánosságra hozták. A végleges autó 4,2 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,27 méter magas és 2,57 méter tengelytávú lesz, ami a Toyota FT-86-os tanulmányait ismerve már nem hat olyan nagy meglepetésnek.
A hátsókerék-hajtású, direkt-befecskendezéses, 2 literes szívó bokszermotorral hajtott gépről tehát nem árultak el több érdemi információt. Az idén persze még lesz alkalom, hogy behozzák az elmaradást: egyes feltételezések szerint az októberi Tokyo Motor Show-n már kiállítják a végleges BRZ-t, vagy legalább egy tanulmányt, amely jobban hasonlít rá, vagy ha nem, legalább újra láthatjuk az unásig ismert makettet, mondjuk piros neonokkal.