„A Volkswagen csoport rekord mennyiségű összeget invesztál rövid távú projektjeibe, hogy elérhesse célját: a világ legjobb autómárkája címet.” – mondta Prof. Dr. Martin Winterkom, a cég ügyvezető igazgatója. A hatalmas összeget nevesítették is: 62,4 milliárd eurós beruházással biztosítaná a cég a következő öt év növekedésének megfelelő ütemét.
A VW reményei szerint a tőkeinjekcióval elindulhatnak azon az úton, hogy a Toyotától és a GM-től átvegyék a világ legsikeresebb autómárkája címet. A beruházás legnagyobb részét (49,8 milliárd euro) új gyárak építésére és eszközfejlesztésre költik – ennek közel felét az anyaországban. A csoport rövid időn belül teljesen új modelleket szeretne bemutatni csaknem az összes kategóriában: ezek többnyire azonos alapokra épülnének, ugyanazon fődarabok felhasználásával.
A fenti fejlődési modell még nem tartalmazza a Kínában foganatosított intézkedéseket: az elkövetkezendő négy évben további 14 milliárd eurót különítenek el arra, hogy felépítsenek két gyárat a Népköztársaságban. Ezzel 11-re emelkedne a kínai üzemek száma – a VW összesen 62-vel reprezentálja magát világszerte.
A rekordnak számító 2010-es év után – amikor is 7,2 millió autót értékesítettek – a Volkswagen 5%-os javulást vár az idei szezonban.