Ha a tervekből valóság lesz, nem fogunk unatkozni az elkövetkező években.
A sokszor sutba dobott NSX-projekt újraindul. A Frankfurti Autószalonon a Honda elnök-vezérigazgatója, Ito Takanobu nyilatkozott a sajtónak, márpedig ha ő mondja, akkor komolyan kell vennünk.
A karrierem elején rengeteg időt és energiát fektettem az NSX, azon belül is az alumíniumkarosszéria fejlesztésébe – nyilatkozta Takanobu. Nagyon élveztem a munkát és rengeteg tapasztalatot szereztem, szeretném, ha a mostani mérnökök hasonló tapasztalatokat szerezhetnének egy hasonló sportkocsi megalkotása közben. A Hondánál már el is kezdtünk gondolkodni egy ilyen autó fejlesztésén.
Ito az új szupersportkocsiról csupán annyit mondott: merőben más lesz, mint az NSX, de hogy ez pontosan mire vonatkozik, azt nem árulta el. Az eredeti NSX a nagy teljesítményről és a tökéletes vezethetőségről szólt – folytatta. Most a tömeg/lóerő arányra fektetjük a legnagyobb hangsúlyt. Az új modell fejlesztésénél nem akarjuk a Ferrarikat másolni, vagyis nem a bivalyerős motor, hanem a könnyű karosszéria lesz az új sportkocsink lényege.
További jó hír a sportos Hondák kedvelőinek, hogy lesz hardcore sportváltozat az új Civicből. A Civicért felelős mérnökök vezetője, Karija Micura elmondta: már most sokat beszélünk a 2012-es Civic sport változatáról. A kifutó szériából a Type-R nagy siker volt, ugyanabba az irányba szeretnénk elindulni most is, bár az egyelőre nem biztos, hogy a név is megmarad. Nekünk tulajdonképpen mindegy is, hívják, ahogy akarják, csak készüljön el.