Koreaiakat szivatott a Volkswagen igazgatója
Az autószalonok nem csak a közönségnek és a sajtónak szólnak: itt az autógyárak is büntetlenül tapogathatják egymás modelljeit. Ki is használják a lehetőséget egy kis ipari kémkedésre, amiben a távol-keletiek járnak az élen. A VW vezérigazgatója azonban egész kis hadsereget, sőt, forgatócsoportot vitt magával, hogy kikémlelje az új Hyundai i30-ast.
Martin Winterkorn kegyetlen faarccal vett részt a tréfában: előbb egy golyóstollnak álcázott mágnessel vizsgálta a csomagtérajtó szélének anyagát - a keleti kémek is így csinálják, csakhogy ők hasonló módszerekkel néha haza is visznek egy-egy darabot az autóból - majd beült, és ott méltatta a koreai tervezők zsenijét. Winterkorn az iránt érdeklődött egyik beosztottjánál, vélhetően Klaus Bischoff vezető tervezőnél, hogy hogyan tudtak a koreaiak tökéletesen csendes kormányállító mechanizmust készíteni.
„Bischoff! Hol van Bischoff? Nincs zörgés! Hogyan tudták megcsinálni? A BMW sem tudja, mi sem... Nem zörög.” – mondta a vezér a videón a kallantyút rángatva, mire egy hang valahonnan kívülről ezt válaszolta: „Volt rá egy megoldásunk, de túl drága lett.” Később még egy mérőszalag is előkerült: a Volkswagen vezérkar a műszerfalon méricskélt valamit, mielőtt elhagyta volna a konkurencia standját.
A németek sajátos vicce persze pontosan célzott: nem ritka látvány az autószalonokon, hogy az öltönyös távol-keleti emberkék sáskákként lepik el az új modelleket, mintákat és méretet véve mindenből-mindenről, amit csak érnek. Azt persze nem tudni, hogy kinek a megbízásából teszik mindezt, de Dr. Winterkorn ebből a szempontból nyilván jobban értesült, mint mi.