Majdnem egyesült a Ford és a GM
Eddig titok volt, hogy egyáltalán szó esett a Ford-GM fúzióról, de az egykori vezérigazgatónak eljárt a szája. Rick Wagoner, aki végül csődbe vitte a General Motorst, most egy interjúban kotyogta ki, hogy annak idején folytak ilyen tárgyalások.
A három detroiti vállalatóriásból kettőt kellett csődeljárással állami kézbe játszani: a General Motorst sikerült ismét a saját lábára állítani, míg a Chryslert a Fiat kebelezte be. Az állami milliárdok kiharcolása előtt azonban minden más lehetőséget is végigjátszott a GM akkori vezetősége 2008 és 2009 fordulóján. Az egyik ilyen a Forddal való fúzió lett volna, mivel ez volt az egyetlen detroiti gyártó, amely nem szorult állami segítségre. A tárgyalásokig el is jutottak, de a Ford-vezér, Alan Mulally elutasította a GM ajánlatát, ami érthető is. Bár állami segítséget nem kért, a Ford is nyakig el volt adósodva – gyakorlatilag a cég teljes akkori értékének megfelelő összegű jelzálogkölcsönt vettek fel a túlélés érdekében – így a GM-mel való fúzió a Fordot is könnyen csődbe juttathatta volna.
Nem tudni persze, hogy mi lett volna, ha a fúzió létrejön: akkora autógyártót, amekkora a Ford-GM lett volna, még senki nem látott, és nem is biztos, hogy egy ekkora óriás hosszú távon képes lenne működni – az az érzésünk, mindenkinek jobb, hogy ez a házasság nem köttetett meg.