Növelik a BMW i3-as hatótávját
Az i3-as hatótávjának bővítésére készülnek a BMW-nél, derül ki egy, a gyár főmérnökével, Ulli Kranzal készített interjúból.
Az idei Frankfurti Autószalonon megismerhettük a BMW két új környezettudatos autóját, az i3-ast és az i8-ast. Az i8-as igazi bivaly, villantós zöld erőgép lett, míg a nála kisebb i3-as egy rövid hatótávú elektromos kisautó.
Ahogy azt a gyár mérnöke egy amerikai szaklapnak elárulta, és amiről már bemutatásakor is szó esett: az eddig kizárólag elektromotorral szóbahozott i3-at egy belső égésű motorral egészítenék ki, amely közvetlen a generátort hajtva segítené a nagyobb hatótáv elérését.
Az i3-asnak ezzel komoly esélyei nyílnának a piacon. A figyelemre méltóan jól kidolgozott és modern jármű több szempontból is megelőzi riválisait. Az elektromos autóknál egyedül álló módón szénszálas műanyag karosszériát kapott, és nem csak néhány panel készült szénszálból, hanem a teljes struktúra – a gyáriak indoklása szerint ennek a hatalmas költségét simán behozzák az így megspórolt akkumulátor-szükségleten. 170 lóerős villanymotorjával 8 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége pedig 150 km/óránál korlátozódik.
Jelenleg 80-100 kilométeres hatótávolságról beszélnek, azonban ha valóra válik az említett kiegészítés, az i3-nak teljes egészében sikerülne kilépni városi kisautó jelentette korlátokon.