A Renault-embléma és az új orr-rész egy pillanatra megtévesztheti a szemlélőt, de nem tovább: ezt a gépet ismerjük már, csak más néven. A Nissan Micrát próbálták átöltöztetni franciásabb szabású ruhába, ez sült ki belőle.
A Pulse első ránézésre azért meglepő, mert vizuálisan nemigen passzol a Renault-kínálatba. Ha csak az orrát nézzük a sokszögletű fényezetlen területtel és a felfelé húzott nagy első lámpákkal, az sem igazán ismerős – leszámítva a rombuszforma jelvényt – az utastér elejétől hátrafelé pedig egyértelmű az azonosság az aktuális Micrával. Az összkép nem igazán egységes, de nyilván nem is ez volt az elsődleges cél, sokkal inkább a Renault-kínálat olcsó bővítése egy fontos piacon.
Az új Renault-Nissan kisautó ugyanis kizárólag Indiában lesz megvehető, ott, ahol a Nissan Micra is készül. Így érthető is, hogy miért kellett Renault néven is bemutatni a Micrát, hiszen a franciák saját helyi üzemmel nem rendelkeznek, így a Daciákat gyártó Mahindra-üzemen kívül csak a Nissan Chennaiban működő üzemére számíthatnak, ha olcsó népautót akarnak bemutatni Indiában. A Pulse műszakilag persze megegyezik a Micrával, azaz 1,2 literes, háromhengeres benzinmotorral lesz kapható.
Exportot egyáltalán nem terveznek, de nem is volna rá szükség, hisz a Pulse minimális befektetéssel készült – az új orr kialakításának költségei az indiai piacon is megtérülnek – exportmodellnek pedig ott a kis Nissan, amellyel innen látják el az összes nagyobb piacot.