Pofásabb lett a VW Passat CC
A Passat CC eddig is kiemelkedett a többi Volkswagen közül, legalábbis esztétikai értelemben. Karcsú sziluettjével és szép ívű tetejével igazán feltűnő jelenség, és mostantól még felnőttebb benyomást kelt.
Aki követte a VW modellfrissítéseit az elmúlt egy-két évben, az láthatta, milyen kevés fantáziával oldották meg a feladatot Wolfsburgban: a Polo eleinte még pofásnak tűnő orrát kezdték az unalomig ismételgetni mindenütt, a Golftól a Passatig. Most azonban úgy néz ki, belenyúltak az autóáttervező gépbe, legalábbis a Passat CC felújítása idejére. Ez a típus szerencséje: bár az egyszerű, krómszínű hűtőrács nem valami fantáziadús, szépen összedolgozták a kifelé elkeskenyedő első lámpákkal, így az összkép valamivel agresszívebb lett, mint a korábbi, vigyorgó Volkswagen egyen-pofával. Talán kevésbé szerencsés a hátsó lámpák új belső szerkezete, ahol a korábbi, kerek világítófelületeket hokiütő-formájúakra cserélték – így valamivel kevésbé illeszkednek a karosszéria lágy íveihez.
A visszafogott formai átdolgozáson túl nem sokat változtattak a típuson: a motorválaszték lényegében változatlan maradt, továbbra is 160 lóerős 1,8 literes és 211 lóerős kétliteres turbós négyhengeresekkel, 300 lóerős 3,6 literes V6-ossal, valamint 140 és 170 lóerős kétliteres turbódízelekkel kínálják. A legtakarékosabb változat a gyengébb dízelmotorral és kézi váltóval 4,7 litert fogyaszt 100 kilométeren, és 125 gramm szén-dioxidot bocsát a levegőbe.
Az új Passat CC-t 2012 legelején kezdik forgalmazni Németországban, de tavaszra a legtöbb európai országban lezajlik a bevezetése.