A Chevrolet a Cobalt nevet korábban észak-amerikai alapmodelljén használta, ám miután az meglehetősen rossz autó hírében állt, a típusjelzést eldobták. A brazilok viszont felvették, leporolták, és egy teljesen más karakterű autóra aggatták, amely könnyedén eljuthat hozzánk is.
A képek láttán alaposan meglepődtünk: ilyen fura arányú autót eddig keveset láttunk – a magasságához képest keskeny és rövid szedánhoz legfeljebb a lépcsős hátú Suzuki Liana hasonlítható. Ráadásul úgy néz ki, mintha a különös jószág, amelyen látszólag találkozott a Chrysler 300C ablaksora, a Skoda Octavia sárvédői és egy Chevy Orlando orra és egy Opel Agila lámpái, nem valamelyik meglevő Opel vagy koreai Chevrolet modellen alapul, hanem teljesen önálló konstrukció.
Koncepcióját tekintve a Cobalt leginkább talán a Dacia Loganra emlékeztet: ahhoz hasonlóan 2,6 méteres a tengelytávja és 1,74 méter a szélessége, de a maga közel 4,5 méterével jócskán hosszabb, és másfél méter fölé nő, így magasabb is. A Chevrolet brazil mérnökei szerint öt felnőtt számára kényelmes, miközben a csomagtere még a többi kompakt szedánéhoz mérten is igazán tágasnak ígérkezik: 563 liter a térfogata. A testesnek tűnő gép kétféle motorral lesz kapható, egy 1,4 literes 100 lóerős, és egy 1,8 literes, egyelőre ismeretlen teljesítményű négyhengeres benzinessel.
A brazilok azt állítják, hogy az új Cobalt világszerte négy üzemben készül majd, és nem csak Latin-Amerikában lesz kapható, de a Közel-Kelet, Afrika, Ázsia és Európa egyes országaiban is forgalmazni szeretnék, összesen negyven kisebb-nagyobb piacon. Hogy Magyarországra eljut-e, az persze kérdéses, de az alapján, amit eddig tudunk, egyáltalán nem lehetetlen. A felépítése és képességei alapján arra tippelnénk, hogy a Cobalt lehet a Chevrolet válasza a Dacia Loganra, bár közel 40 ezer brazil reálos, azaz átszámítva bő ötmillió forintos árcédulája ezt az elméletünket nemigen támasztja alá.