Vadonatúj kisautó a Fiatnál
A Fiat, viszonylag nehezen érthető módon külön fejleszt a latin-amerikai piacra. Nemrég készítettek egy kiskocsit Uno néven, most pedig lecserélték a Paliót is, amelynek látszólag szintén nincs köze egyetlen európai modellhez sem. Ráadásul szépen illeszkedne az európai kínálatba is, ehhez képest nem biztos, hogy eljut idáig.
A leköszönő Paliót eredetileg ugyanarra a célra tervezték, mint a Dacia Logant: a Fiat olcsó világautónak szánta, amellyel a kispénzű vásárlókat is megszerezhetik. A típus azonban csak Dél-Amerikában terjedt el, Európában csak a kombi, Albea néven a szedán, illetve a Strada pick-up volt kapható viszonylag rövid ideig. Nem is csoda, hogy nem terjedt el jobban, hisz mire forgalmazni kezdték ezeket a változatokat, az alapkonstrukció, és a formavilág is a tíz évvel korábbi megoldásokat tükrözte. Az új Palio azonban egész korszerűnek tűnik, és még passzolna is a Fiat európai kínálatába.
A 3,8 méter körüli hosszával, 1,67 méteres szélességével és 1,5 méteres magasságával épp a Panda és a Punto közti űrt tölthetné ki, és a külseje sem lógna ki a kínálatból, hiszen kifejezetten emlékeztet a Punto aktuális generációjára. A formatervet is Európában készítették. Az egyetlen jelentős eltérés a motorválasztékban tapasztalható: turbós motoroknak nyoma sincs, egy ezres 75 lóerős, egy 1,4 literes 87 lóerős és egy 1,6 literes 120 lóerős négyhengeressel kínálják majd – persze mindhárom motor használható lesz etilalkohollal is. A felszereltség viszont korszerű: négy légzsákot, ABS-t és elektronikus fékerő-elosztót is tartalmaz. Arra külön büszke a Fiat, hogy az autó hangszigetelése is világszínvonalú.
A formás Fiat kiskocsi forgalmazását egyelőre csak Latin-Amerikában – közelebbről Brazíliában és a többi környező országban – tervezik, arról viszont nem tudni, hogy más kontinensre is szállítanának belőle.