A Civic sorozat nemzetközi felváltása tavaly kezdődött Észak-Amerikában a szedán és a kupé bemutatásával – akkor Japánra csapott le a cunami, komoly fennakadásokat okozva az új modell gyártásában. Az európai Civicet már nem érintette a probléma – Japánban lassan rendeződik a helyzet – most azonban Thaiföldön pusztít az árvíz, ahol szintén fontos alkatrészeket gyárt a Honda.
Bár a Civic gyártása az angliai Swindonban folyik majd, ez utóbbi természeti csapás jócskán lelassítja a folyamatot, hiszen a Honda a típus több lényeges alkatrészét Thaiföldről szállítja a brit üzembe. Az eredeti tervek szerint a szeptemberben leleplezett modell első példányai 2012 januárjára készültek volna el, de jelenleg úgy néz ki, hogy akár egy hónapot, vagy még többet is csúszhatnak az első szállítások. A Hondának ez nem jó hír, mivel a kifutó modell eladásai jelentős csökkenésnek indultak az idén – állítólag vagy 30%-ot estek 2010-hez képest – az új modelltől viszont az évi százezres eladási mennyiség elérését várják.
Az új modell fazonra ugyan hasonlít az elődjére – bár a formaterv részletein sokat változtattak, az alapforma és az arányok maradtak – a gyáriak ígéretei szerint sokat javult a gép minden tekintetben. Ám nem is az új forma, a javított hangszigetelés vagy az átdolgozott futómű az, amitől a vásárlók szaporodását várják, hanem az 1,6 literes dízelmotor, amely a piaci bevezetés után néhány hónappal válik majd elérhetővé.