A Dacia fáj a legjobban

2011.11.14. 06:52

A Dacia egyre komolyabb fegyverré kezd válni a Renault kezében – a Duster bevezetése óta örülhetnek csak igazán a franciák, a román SUV rengeteg bevételt szerzett a cégnek. A Dacia diadalmenete annyira böki a Citroen-Peugeot páros csőrét, hogy válaszul most ők is diszkont autó fejlesztésébe vágnak, 2013-ra még leánycéget is alapíthatnak.

A tervek szerint egy olyan 4,15 méter hosszú szedánnal rukkolnának elő 2013-ra, mely az alapvető kényelmi extrákkal együtt sem kerülne többe a 8 ezer fontos, azaz a 2 millió 800 ezres plafon árnál. Az egyelőre M3 kódnév alatt futó projektet elsősorban Kelet-Európa, Észak-Afrika és Kína feltörekvő piacaira pozícionálnák. Az sem kizárt, hogy a Peugeot egy teljesen új modellpalettával bíró almárkát indítson – egyes források szerint már az M3 is Talbot jelvénnyel az orrán gurulna ki a gyárból.

Az egyelőre ismeretlen, hogy az M3 milyen alapokra épülne – egy valószínűtlen sejtés szerint az Iránban mind a mai napig forgalmazott 405-ös padlólemeze lenne a bázis, azonban sokkal valószínűbb, hogy a 206-os alapjára fogják ráhúzni az új formatervet.

A Citroen kifejezetten a kínai piacra akar betörni – ők kicsit másképp értelmezik a diszkont autó fogalmát, így az M3-mal azonos padlólemezre építve készítenék el a saját Daciájukat, M4 kódnév alatt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.