Dobozban az autózás jövője
A Daihatsut itthon alig ismerjük, sőt, hamarosan Európából is eltűnik a márka, pedig a Toyota leányvállalatánál nagy dolgok készülnek. Legígéretesebb új technológiájukat most egy autóba is beépítették – lehet csodálkozni.
Az FC Sho Case nevű gép első pillantásra nem is tűnik autónak, csak egy doboznak négy keréken, sok neonkék dísszel, pedig érdekes megoldások tömkelegét zsúfolták bele. A lényeg persze nem látható: az üzemanyagcellás hajtás egy teljesen új változatát kapta meg, amelyen egy ideje már dolgoznak a Daihatsunál. A rendszer óriási előnye, hogy nem kellenek bele ritka és méregdrága nehézfémek a működéshez, és a nehezen tárolható tiszta hidrogéngáz helyett folyékony üzemanyagot használ. Azt egyelőre nem tudni, hogy mennyire hatékony az új megoldás, de eddig ez az egyik legígéretesebb alternatíva a belsőégésű motorral szemben.
A 3,395 méter hosszú, 1,475 méter széles és 1,9 méter magas, kisbusz-szerű doboz azonban nem csak a vaskos padlóba épített különös hajtás miatt érdekes. A teljes oldalfala egyben nyitható, az ülései és a kormánya pedig a padlóba hajtogatható, így egyetlen nagy osztatlan tér alakítható ki benne, a falon egy nagy képernyővel. Így kis méretei ellenére tágas és jól használható teret nyújt, amelyet sokféleképp lehet felhasználni.
Azt nem tudjuk, hogy a Tokyo Motor Show-ra tervezett tanulmányautó megoldásait viszontláthatjuk-e belátható időn belül a sorozatgyártású autókban, de ha igen, azzal a Prius után ismét a Toyota csoporté lehet a következő nagy áttörés az autózásban, amellyel valóban ki lehet váltani az olajszármazékokat égető belsőégésű motorok használatát.