A Dusterrel kezdődött az a fura szokás, hogy a Dacia új modelljeit elsőként versenyautóként láthatjuk, és csak ezután leplezik le az utcai változatot. Az idén a Trophée Andros mezőnyében új román modell mutatkozik be, a Dacia Lodgy, amelyet ezúttal is Alain Prost hajt majd a győzelem felé.
A szélesítések és szponzorfeliratok alatt kissé ugyan elbújik a szériamodell formája, de a lényeg így is látszik. Az új autó csupán négy méter hosszú és 2,5 méteres tengelytávú, de a magassága feltűnően rövid az orra, és szinte teljesen függőlegesek az oldalai illetve a hátfala, ami kiváló térkihasználást sejtet. A Daciánál láthatóan nem nagyon ragaszkodnak az egységes márkaarculathoz, így a cég többi modelljére csak az autó elején elhelyezett sörnyitó-jelvény emlékeztet, az autó oldaláig kiérő fényszórók és a manapság divatos hatszög-hűtőrács viszont látványos és karakteres orr-részt eredményez. Összességében még annyira sem érezni, hogy a formatervezőknek el kellett volna rontaniuk valamit, mint a Duster esetében, pedig már ott sem a Loganra jellemző bántó formai egyszerűség dominált.
Ezen kívül egyelőre elég kevés a biztos pont, bár valószínű, hogy a Lodgy is a szabvány Dacia motorválasztékot kapja majd, ahogy az összes testvére. Az olyan lényeges információkra azonban, hogy számszerűen mekkora a belső tér, vagy hogy milyen áron tervezik forgalmazni a típust, még várnunk kell. A hivatalos menetrend szerint 2012 márciusában, a Genfi Autószalonon leplezik le az utcai kivitelt, így még bő három hónap áll a márka rendelkezésére, hogy nyilvánosságra hozza az adatokat.
Addig is a Lodgyval próbálják lenyomni a vetélytársakat a Trophée Andros havas-jeges futamain. Alain Prost mellett Nicolas Prost és Evens Stievenart hajtja a három gyári versenygépet, nyilván azzal a céllal, hogy előrébb lépjenek a tavaly és tavalyelőtt megszerzett bajnoki második helyről. Erre meg is van minden esélyük, hiszen a Lodgy-formájú műanyag idomok alatt 3 literes, 355 lóerős Renault-Nissan V6-os dolgozik középmotorként beépítve, négykerék-hajtással és négykerék-kormányzással kombinálva, és a versenygép tömege csupán 950 kilogramm.