A Toyota következő nagy dobása?
Egyelőre csak FCV-R-nek hívják, de biztosan kitalálnak neki egy jobb nevet, mire 2015-ben gyártásba kerül. A Toyota üzemanyagcellás családi autója hidrogénnel megy, károsanyag-kibocsátás nélkül.
Az üzemanyagcellás technológiával kapcsolatos ígéretekkel tele van a padlás. Már tíz évvel ezelőtt szériagyártást ígértek a nagy autóipari cégek, de valójában a mai napig nem vásárolhatunk ilyen tiszta üzemű autókat a kereskedésekben, csak néhány prototípus fut világszerte. Pedig a technológia lényegében készen van, csak az árát nem tudták még elfogadható szintre csökkenteni. A Toyota azonban azt mondja, az FCV-R 2015-től kapható lesz, a mai autók tisztább alternatívájaként.
A tabulmány formája alapján akár a következő Toyota Prius is lehetne: ugyanúgy áramvonalas, egybeszabott formatervet kapott, amely alkalmas rá, hogy felismerjék benne a környezetbarát járművet. A 4,745 méter hosszú, 2,7 méteres tengelytávú, 1,51 méter magas és 1,79 méter széles autó padlójába építik az üzemanyagcellát és az azt tápláló, 700 bar nyomású hidrogén-tartályt. Arra vonatkozó adataink egyelőre nincsenek, hogy milyen teljesítményű motor került a tanulmányra, azt viszont elárulták, hogy akár 700 kilométer is megtehető egyetlen feltöltéssel.
Így az üzemanyagcellás jármű, amelynek a legnagyobb problémája jelenleg, hogy a cellákba viszonylag sok kell a méregdrága platinából, egyelőre leginkább az elektromos járművek ellenfele lehet. Az akkumulátor szintén brutálisan drága, csakhogy egy villanyautóval általában még száz kilométer megtétele is gondot okoz. Akinek nem gond, hogy tizensokmillió forintos áron luxusautó helyett fapados takarékost kap, az FCV-R jó alternatíva lehet majd. Persze csak akkor, ha már épült a környéken néhány hidrogénkút.