Elkészült a relatíve sikeresnek mondható prémium kisautó, az Audi A1 ötajtós változata.
A 2012-es év elején jelenik meg az európai kereskedésekben a Sportbacknek keresztelt ötajtós A1. Összesen hat motort kínál hozzá a gyártó, három benzines TFSI-t és három TDI-t. A leggyengébb 86, a legerősebb 185 lóerős. A motorok zöméhez hatsebességes kézi, vagy automata váltó jár, de van, amelyikhez rendelhetünk kétkuplungos, hétsebességes S tronic váltót.
A legerősebb motor az 1,4-es kompresszorral és turbóval lélegeztetett változata, ehhez 250 Nm nyomaték, hét másodperces gyorsulás és 227 km/h-s végsebesség jár. Az igazi elmebetegeknek még várniuk kell, a 250 lóerős RS1-es csak később érkezik. A dízelek közül kettő 1,6-os – a kisebbik 90, a nagyobbik 105 lóerős – és van egy kétliteres is 143 lóerővel, mely 8,5 másodperces gyorsulás mellet is csupán 4,1 liter gázolajat kér 100 kilométerenként.
Az A1 Sportback 3,95 méter hosszú, vagyis pontosan ugyanakkora, mint a 3 ajtós változat. A tengelytávjuk is megegyezik. Az új modell néhány milliméterrel szélesebb és magasabb, ennek ellenére javítottak valamicskét a légellenásán.
Az autó alapból négyszemélyes, de felár nélkül megrendelhető öt férőhellyel is. Az utastér nagyon kellemes, mivel prémium autóról beszélünk, gyakorlatilag nem létezik olyan extra, amit ne kínálna az Audi az A1-hez. A magyarországi árakról egyelőre nem tudunk, Európában 16 950 euróért lehet majd a legolcsóbban hozzájutni a kisautóhoz.