Többféle megoldás is felmerült a jelenlegi útdíj-rendszer kibővítésére – ezek közös pontjának az tűnik, hogy a kormány igyekszik a többszörösére bővíteni a befizetők körét.
A Hír24 információi szerint az egyik koncepció az eddig csak autópálya-használat után fizetendő díjat a nagyobb főutakra is kiterjesztené, egy másik javaslat szerint viszont az autópályák eddig díjmentes szakaszainak használatáért is fizetni kellene. A két koncepció közös pontja, hogy a legnagyobb számban vásárolt négynapos autópálya-matricát mindkettő megszüntetné: a döntéshozók egyértelműen arra törekszenek, hogy az autósokat rászorítsák az éves díj kifizetésére – igaz, az első változat szerint ennek összegét a felére csökkentenék. Jelenleg egy személyautóra az éves autópálya-használati díj 40 ezer forint, ám ezt viszonylag kevesen fizetik ki, hiszen a többség eseti jelleggel vásárolja az 1650 forintos négynapos e-matricát. Emellett létezik 10 napig érvényes matrica 2750, és havi autópálya-bérlet 4500 forintos áron.
Úgy tudjuk, az elképzelésekről szerdán tárgyal a versenyképességi tanács, így legkorábban akkor derülhetnek ki újabb részletek az útdíj-rendszer kapcsán. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, Völner Pál úgy nyilatkozott, hogy jelenleg még több lehetséges megoldást vizsgálnak, amely használatarányosabbá teheti az útdíj-fizetést. Miután eldöntik, hogy melyik megoldást választják, az új rendszer bevezetése mintegy másfél évet vesz majd igénybe. Az azonban egyértelműnek látszik, hogy a kormány az útdíjból jelentős többletbevételre számít a jövőben.