Stuttgartban teljes erővel dolgoznak a 911-es leváltásán: az ősszel leleplezett kupé után megmutatták a 991-es kódjelű generáció nyitott változatát is.
A Porsche az új 911 Cabrio megtervezésénél is kitartott a vászontető mellett, hiszen az összecsukható keménytetőhöz képest jóval könnyebb ez a megoldás, és a Porschének sok évtizedes tapasztalata van vele. Ez azonban nem jelenti, hogy ne próbálták volna az elképzelhető legkorszerűbb megoldást beépíteni. A többrétegű, hátul üvegablakot tartalmazó vászontető olyan magnézium-ötvözetből készített vázat kapott, amely csukott állapotban tökéletesen folytatja az autó farrészének ívét, és emellett minden eddiginél kisebb tömegű. Az autó persze így is nehezebb a kupénál – összesen 1,45 tonnát nyom – hiszen tető híján az autó aljába kellett extra merevítéseket építeni, de a csukott változathoz képest így is csupán 70 kilogramm a többlet.
Eleinte kétféle változatot mutatnak be, ugyanazzal a két motorral, amelyeket már megismerhettünk a kupéban. A Carrera Cabrio jelzésű alapkivitelbe 3,4 literes, 350 lovas, az S változatba 3,8 literes, 400 lóerős hathengeres boxermotor kerül. Természetesen itt is bevetik a dupla kuplungos PDK automatát a hétfokozatú manuális váltó mellett. Az alapmodell kerek 5 másodperc alatt érheti el a százas tempót (PDK-val 4,8) és akár 284 km/h-val is száguldhat, viszont a fogyasztása a gyári adat szerint akár 8,4 liter benzin is lehet vegyes ciklusban, 100 kilométeren. Az S változat még fürgébb, 4,7 másodpercig tart a gyorsulás 100 km/h-ra (PDK-val 4,5), és 301 km/h a maximális sebessége.
A Cabrio bemutatását úgy időzítették, hogy a következő kabrió-szezonra már készen álljon: a forgalmazás márciusban indul. Az árak persze borsosak, az alapkivitelért Németországban 100 532 eurót – átszámítva valamivel több, mint 30 millió forintot – kérnek, az S változat pedig 114 931 euróba – úgy 35 millió forintba – kerül majd.