Háromturbós dízelmotor a BMW-nél?
Lassan teljesen eltűnnek a luxusautó-gyártók kínálatából a nagy, V8-as dízelek, de ez nem jelenti azt, hogy ne pumpálnák tovább a dízelmotorok csúcsteljesítményét. A BMW új motorjánál csak az Audi V12-es dízelmotorja ad nagyobb teljesítményt.
Néhány éve még 180 lóerő is maga volt a csoda egy háromliteres dízeltől, manapság pedig 240 és 300 lóerő közt van egy ugyanekkora motor csúcsteljesítménye, gyártótól függően. Ráadásul azzal, hogy a gyártók elkezdték kiaknázni a turbófeltöltésben rejlő lehetőségeket, a teljesítménynövekedés tovább folytatódhat. A legerősebb, személyautóba való hathengeres dízelek manapság már kétlépcsős feltöltést használnak, általában két turbófeltöltővel, ám úgy hallani, a BMW-nél már a három lépcsős feltöltés megvalósításán dolgoznak. Ha minden igaz, két hagyományos turbófeltöltő, és egy elektromos hajtású centrifugálkompresszor dolgozik majd az 550xd-ben, amelynek a létezése ma már több mint valószínű.
Egy Hollandiában tartott BMW-értékesítői konferenciáról kiszivárgott hírek szerint ugyanazt a soros hathengeres blokkot használják az új modellben, amely az 530d-t és az 535d-t is hajtja, de a háromlépcsős feltöltés révén a csúcsteljesítményét 375 lóerőig növelik. Így az összkerék-hajtású 550xd, amelybe az új motor mellé a jól ismert nyolcfokozatú ZF automata kerül, akár 5 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót.
Úgy hallani, hogy a korábbi pletykákban felbukkant M550xd nem az M5-ösön alapul majd, csupán a polgári 550xd sportosabbra hangolt változata lesz. A problémát állítólag nem is a motor okozza, hanem az összkerék-hajtás, amely miatt jelentőseb meg kellene emelni az M5-ös hasmagasságát, ezt viszont a sportrészleg nem hajlandó felvállalni.