Megjöttek a biztonságos kínai autók
Sokáig úgy tűnt, hogy a kínai autógyártókat a passzív biztonság hiányával lehet megfogni Európában. Tényleg akadt néhány korszerűtlen, papírként gyűrődő autó, de úgy tűnik, ezen az akadályon túlléptek a kínaiak.
Az EuroNCAP tizennégy autó teszteredményeit tette közzé, és ezek közül hat kapott négy, a maradék nyolc öt csillagot. A két kínai modell, az MG 6 és a Geely Emgrand EC7 ugyan a mezőny gyengébbik felébe szorult, de ahhoz képest, hogy a legutóbb tesztelt kínai autó, a Brilliance BS4-es még egyetlen csillagot sem kapott. Az EuroNCAP főtitkára szerint minden jel arra utal, hogy a kínai autóipar felnőtt a feladathoz: Michael van Ratingen szerint az ötödik csillagtól sincs messze a két kínai gyártó.
Manapság a négy csillag már nem számít jó eredménynek a nagy autógyártók számára, ennek ellenére négy típusuk is ilyen eredménnyel végzett. A Fiat Panda, a Jeep Grand Cherokee, a Jaguar XF és az elektromos Renault Fluence Z.E. is elszalasztotta az ötödik csillagot. A négycsillagosok közt is akadnak azonban enyhébb és súlyosabb hibákkal terhelt modellek. A Fiat Panda például az alapfelszerelésből hiányzó ESP miatt vesztett egy csillagot, a Fluence egyenletesen gyengébb volt mind a gyalogosgázolási, mind az utasvédelmi teszteken, a Jeep Grand Cherokee viszont egyetlen, de annál súlyosabb hiba miatt csúszott le a legjobb minősítésről. A frontális ütközési teszten majdnem kettétört a biztonsági övet tartó üléssín, így a sofőr feje a légzsák anyagán keresztül ugyan, de elérhette a kormány karimáját. Így az EuroNCAP külön felkérte a Jeepet, hogy ha lehet, cserélje ki ezt a gyengére sikerült alkatrészt, és ezzel tegye biztonságosabbá a típust.
A legjobb, ötcsillagos eredményt nyolc típus érte el, a Chevrolet Malibu, a Kia Rio, a Mercedes B osztály, a Mercedes C kupé, a Range Rover Evoque, a Subaru XV, valamint Volkswagen két újdonsága, a Beetle és az Up!. Ez utóbbi ráadásul szerkezetileg azonos a Seat Mii-vel és a Skoda Citigóval, így ezek az autók is megkapták az öt csillagot.