Hónapok óta csepegnek az FT-86 projektnév alatt futó koncepcióról az információk, a Subaru motoros Toyotát azonban (az interneten) most már hivatalosan is leleplezték. A végső forma alig különbözik a legutolsó kémfotókon látottaktól, az értékesítés jövő nyáron kezdődhet.
Nagy izgalom előzte meg a Toyota GT-86 – mert most már neve is van – leleplezését, a sportos kupénak azonban már most van olyan pontja, ami csalódást keltett – méghozzá az ára. A magyar büntetőadókkal sújtott összegről egyelőre nincs információnk, az viszont biztos, hogy az Egyesült Királyságban nagyjából 28 ezer fontba fog kerülni a 197 lovas japán – ők bő 22 ezer font körüli árcédulára számítottak, a 6 ezer fontos különbözettől azért az ottani fizetések mellett is lefittyedt pár szájszeglet.
A kétezer köbcentis, négyhengeres bokszermotor 7000 1/min fordulatszámon adja le maximális teljesítményét (197 lóerő), de a legnagyobb forgatónyomatékhoz is jól ki kell húzatni: a 205 Nm-es érték 6500-as fordulatszámon jelentkezik.
Az 1180 kilós kupé végsebességét 255 km/h-ban határozza meg a gyár. 4240 mm, 2570 mm, 1285 mm, úgymint hosszúság-szélesség-magasság, ami már most elárulja, hogy a négyüléses kupé a világ legkompaktabb sportkocsijai közé fog tartozni. A súlyelosztással addig játszottak, míg az autó tömegközéppontját sikerült 475 mm-re levinni. A tengelyterhelés 53% elöl, 47% hátul.
Annyit tudni még, hogy már a standard csomagban is 17 colos kerekekkel szerelik a GT-86-ot, illetve azt, hogy mind a manuális, mind az automata váltó 6 fokozatú lesz – utóbbinál a kormány mögé szerelik majd a kapcsolófüleket.
A hivatalos bemutató jövő héten lesz, ahol az autó összes műszaki adatát nyilvánosságra hozzák.