A világ nagyobbik részén a hibrid autókat tartják a környezetkímélő, takarékos autózás legjobb módjának, és ebben a műfajban a Toyota meg is próbál az élen maradni. Európában azonban a dízelmotor a nyerő, így a japánoknak kétféle technológiát kell fejlesztenie, ha a világon mindenütt versenyképes akar maradni. Eddig párhuzamosan fejlesztették a két technológiát, de úgy hallani, megelégelték a felesleges pénzszórást.
A japán Nikkei értesülései szerint a Toyota a jövőben nem folytatja személyautóba való dízelmotorjai fejlesztését. Ez egyrészt érthető, hiszen a hibrid modellekből világszerte jóval többet tudnak eladni, mint dízel-Toyotából, viszont az európai piacon szükség lesz dízelmotoros modellekre, hisz a vásárlók mintegy hatvan százaléka ilyet keres. A megoldás egyszerű: külső forrásból kell beszerezni a motorokat. A japán lap szerint a Toyota már meg is találta jövőbeli dízelmotor-szállító partnerét: állítólag a BMW-vel egyeztek meg, amely 2 literes négyhengeresekkel látja majd el az Avensiseket, Aurisokat és a többi nagyobb modellt. Ezzel mindkét cég jól járhat, hisz a BMW, amely euró-milliárdokat költ dízelmotorjai fejlesztésére, a példányszám növelésével csökkentheti saját költségeit, a Toyota viszont megspórolja a tervezés tetemes költségét. Különös, hogy néhány éve még a BMW vásárolt dízeleket a Toyotától: a Mini első generációjának 1,4 literes, 75 lóerős négyhengeresei a japán gyártótól származtak.
A híreket eddig nem erősítette meg sem a BMW, sem a Toyota, de ha valóban összejön az üzlet, azzal mindenki jól járhat. A két autógyártón kívül a vásárlók is, hisz dízelmotor-fejlesztésben a BMW jelenleg is az élvonalat képviseli, míg a Toyota legfejlebb a középmezőnybe sorolható.