A héten röppent fel a pletyka, mely szerint a Mercedes-Benz 2013-ra megszüntetné a Maybach céggel kötött szerződését. Az S-osztályos bálnákból über-limuzint építő céget 2002-ben támasztotta fel a Mercedes, az elmúlt kilenc év értékesítési tapasztalatai alapján azonban nem tűnik gazdaságosnak a további együttműködés.
Nem csak hogy nem gazdaságos, de az eredeti cél, hogy egy kis fogást találjanak olyan cégeken, mint a Bentley vagy a Rolls-Royce, egyre szürreálisabb álomként lebegett a Mercedes előtt. Az 57-es és 62-es típusnévre hallgató limuzinok nem fogytak, a Maybach kétségbeesésében az idei év elején az Aston Martinhoz fordult volna segítségért, de abból sem lett semmi. A vállalati híresztelések után jelenleg már a Mercedes ügyvezető igazgatója, Dieter Zetchse is megerősítette, hogy az új generációs S-modellekből – melyek várhatóan 2014-ben kerülnek a szalonokba – már nem a Maybach fog luxuslimuzint gyártani.
„Tervek már most is vannak arra, hogy mivel fogjuk pótolni a megszűnő 57-es és 62-es modelleket: az új S-osztály például három tengelytávval kerül piacra, melyből a legexkluzívabb az S600 Pullman lesz.” Egy korábbi felmérés szerint egyébként a Mercedes jobb esélyekkel indul az exkluzív-prémium szegmens értékesítési versenyében a saját termékével, mint a Maybach által átépített autókkal – különösen igaz ez a német piacra, ami érthető okokból különösen fontos a gyárnak.
A Maybachot 2002-ben támasztotta fel a Mercedes, az utolsó limuzinokat 2013-ban gyárthatják le.