Százmillió készült az amerikai legendából
Nehéz eldönteni, hogy mire bizonyíték a százmilliomodik Small Block motor elkészülte. Egyesek szerint a nagyszerű alapkonstrukciót dicséri, mások viszont a General Motors maradiságának bizonyítékát látják benne.
A nagyrészt V8-asokból álló motorcsalád első tagját a Chevrolet mutatta be még 1955-ben, és azóta számos GM modellbe eljutott – jelenleg a Chevrolet, a GMC, a Cadillac és az ausztrál Holden használja. Az idők során persze folyamatosan fejlesztették a blokkot, így a ma használt változatok már csak egyes méreteikben egyeznek meg az ősmodellel, de az alapkoncepció – a 90 fokos hengerszög és a nyomórudas vezérlés – maradt a régi. A nyolchengeresek mellett egy darabig készült egy 4,3 literes, kifejezetten teherautókba szánt V6-os is, bár jóval kisebb mennyiségben, mint a V8-as. A Small Block sorozat csúcsa az LS9 jelzésű kompresszoros változat, amely a Corvette ZR1-be kerül: ez 6,2 literes és 638 lóerős. Összehasonlításképpen a legelső kivitel 4,3 literes és 162 lóerős volt. A dologban persze van egy kis csalás: az aktuális Small Block már a negyedik generáció, az eredeti motorblokk gyártását már 2000-ben abbahagyták.
A Small Block család messze nem ért még pályafutása végére: a GM állítólag épp most öl közel egymilliárd dollárt a következő, ötödik generáció gyártásának beindításába – a következő Corvette, és a GM szabadidő-autóinak és pick-upjainak egy jelentős része továbbra is ilyen V8-assal készül majd.