Dobozzal járni hatékony
A zsúfolt japán városokban komoly problémát jelent a közlekedés megszervezése – erre találták ki a korlátozott helyigényű, és épp ezért adókedvezményt élvező Kei kategóriás kiskocsikat. A szűkös alapterületű kiskocsikban azonban kevés a hely, és ezen csak úgy lehet enyhíteni, ha tökéletes a helykihasználás, illetve a tervezők felfelé terjeszkednek.
A Honda is ezt a receptet követi az N Box típussal, amely függőleges hátával és oldalaival, hátsó tolóajtajával és magas építésével a lehetséges maximumot igyekszik kihozni a Kei kategória adta lehetőségekből. Ez a filozófia persze nem hagy sok mozgásteret a formatervezőknek, így a kisautó rövid, szögletes és magas motorháztetejével elég groteszk látvány, főleg azok számára, akik nem szokták a belpiacos japán kisautók látványát.
A keskeny és rövid jármű amúgy meglepően jól felszerelt, gombos indítással és navigációs rendszerrel kínálják. Az adókedvezményes kategória korlátozásai miatt a motor nem lehet nagyobb, mint 660 köbcentis, de a doboz kapható lesz turbós motorral is, és összkerék-hajtású kivitel is szerepel a kínálatban. A váltó viszont csak fokozatmentes automata lehet – a japánok egyszerűen nem igényelnek mást.
Az N Box nem olcsó – átszámítva közel 3,5 millió forint az alapára – de ennek ellenére könnyen sikeres lehet Japánban, hiszen ez az egyik legtágasabb doboz a Kei-carok mezőnyében.