Nyílt titok, hogy a BMW is kevesebb hengerrel oldja meg az M3-as utódlását, de eddig csak sejthettük, hogy ez az út járható. Az Alpina B3 GT3 típusával azonban bizonyítja: ha nem is erősebb, de gyorsabb, mint a leggyorsabb gyári hármas.
Az összevetés persze nem egészen tisztességes, hisz a B3 GT3 utcai autónak álcázott versenygép, így jóval könnyebb, mint az utcai M3-as. A háromliteres, hathengeres, két turbós motorból 402 lóerőt hoznak ki, ami hatfokozatú kézi váltón és önzáró differenciálművön keresztül hajtja a két hátsó kereket. Az eredmény 4,6 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra, és 300 km/h-s végsebesség. Az Alpina hármas kupéjában mégsem ez a legvonzóbb, hanem hogy ideális autó klubversenyzésre. Utcán is közlekedhet, de az állítható sportfutóművel, a nagy hátsó diffúzorral és a többi karbonszálas műanyagból gyártott légterelővel versenypályán is villámgyors lehet – sokkal gyorsabb, mint az alapvetően azért utcai használatra szánt M3-as.
Az Alpina B3 GT3-ból nem készül sok, összesen 99 példányt készítenek, így valószínű, hogy a 28 millió forintos vételár ellenére is verekedés lesz majd a reménybeli tulajdonosok között.