Szégyen vagy csoda: dízel X6 M
Amint néhány napja írtuk, nem lennénk meglepve, ha a BMW egy M-jelzésű modellben sütné el először vadonatúj, háromlépcsős feltöltést használó soros, hathengeres dízelmotorját. Akkor azt is megemlítettük, hogy a legerősebb, eddig szigorúan benzines típusokat fejlesztő M-részlegben már elvetették, hogy az ötös szériába építsék be a körülbelül 370 lóerős, soros, hathengeres motort és azt összkerékhajtással párosítva hozzák létre az M550Xd modellt, mivel ehhez túlságosan meg kellene emelni az autó hasmagasságát, ami ártana a stabilitásának.
Úgy tűnik, nem kellett sokáig várnunk, hogy maga a BMW kezdje el kiszivárogtatni a tökéletes megoldás részleteit. A lényeges pontokon ügyesen elhomályosított gyári klipben egy X6-os suhan a vidéki tájon, útba ejt egy szerpentint és közben csak majdnem mutatja meg, miben tér el a titokzatos típus az eddigi változatoktól. Az biztos, hogy a kormányon ott a BMW Motorsport részlegének logója, és az is, hogy az X6 farán lévő típusjelzés hosszabb, mint azt megszokhattuk. Talán X6 M50d, ahogy a nemzetközi fórumokon sokan látni vélik. Nézzék csak:
Ezen kívül valószínű, hogy eleve egy facelift X6-ról van szó, amelyre elől ledes fényszórók kerülnek, más a hűtőmaszkja és a lökhárítón lévő légbeömlői. De mi az a vágás a motorháztető púpján? Ilyet még az egyébként szintén turbós, benzines X6 M-em sem láttunk.