Turbós lesz a következő Mazda sportkocsi
A Mazda nem ereszti az olcsó sportkocsik kategóriáját, ahol jelenleg nincs komoly ellenfele. Az MX-5 koncepcióján azonban változtatni kell, hogy továbbra is piacon maradhasson. Így kidobják belőle a régi motorokat, és az alapoktól tervezik újra a gépet.
A fejlesztés egyik céljáról, a 800 kilós üres tömegről már hallhattunk korábban, ám nem ez lesz az új sportkocsi egyetlen újdonsága. Új padlólemezt, erőátvitelt és motort terveznek hozzá, azzal a céllal, hogy csökkentsék a fogyasztást, miközben az autó élvezeti értékét legalább a jelenlegi szinten tartják meg. Ennek érdekében egy 1,3 literes, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérlésű turbómotort kezdtek fejleszteni, amely várhatóan minimum 130-140 lóerős lesz, de így is dinamikusabban mozgatja majd a közel háromszáz kilóval könnyebb autót, mint a jelenleg használt 160 lóerős kétliteres az aktuális, 1075 kilós testet.
Az új típus premierjére viszonylag sokat kell még várnunk: az ősbemutató 2014-re várható. Ennek egyrészt az az oka, hogy a Mazda jelenleg nagy sorozatban készülő modelljeinek leváltására koncentrál – így az MX-5 fejlesztése egyelőre nem a legfontosabb feladat – másrészt érthető módon szeretnék felülmúlni a jelenleg futó roadstert, ami csak a tökéletes beállítások megtalálásával képzelhető el.