Mit tud a Honda csodamotorja?

2011.12.10. 12:24

Olyan területen próbálkoznak a japánok, ahol a konkurenciának évtizedes tapasztalata van, de úgy tűnik, ettől még sikerült túllicitálni a vetélytársakat a vadiúj i-DTEC motorral.

A Honda sokáig egyáltalán nem készített dízelmotort, majd egy 2,2 literes négyhengerest szereltek szinte minden modelljükbe. Ez azonban túl nagynak bizonyult a Civichez is – a Jazzbe meg sem próbálták beépíteni – és mára nem is tűnik igazán korszerűnek a 150 lóerős gép. Így a japánok új dízelmotor fejlesztésébe fogtak, amely 1,6 literes hengerűrtartalmával és tömör építésével jobban megfelel az európai piac igényeinek. Eddig csak a motor létezéséről tudtunk, mostanra azonban kiderültek a részletek is.

Az i-DTEC motor az egyik legerősebb az 1,6 literesek közül: 120 lóerőt ad le 4000-es percenkénti fordulatszám mellett, a 300 Nm-es csúcsnyomaték pedig 2000-es fordulaton jelentkezik. Emellett a motor állítólag kifejezetten rugalmas, nincs nagy teljesítményhiány alacsony fordulatszámon sem, ami pedig még manapság sem egyértelmű egy ekkora dízel esetében. A Honda tervezői kifejezetten büszkék rá, hogy sikerült a teljes motor tömegét az összes segédberendezéssel – például a hűtőradiátorral – együtt 170 kg alatt tartani. Ennél azonban lényegesebb, hogy stop-start rendszerrel a Civic karosszériájában is 100 g/km-nél kevesebb lesz az új motor szén-dioxid-kibocsátása.

Az 1,6 literes motor elsőként a Honda Civicbe kerül, de később valószínűleg más modellekben is találkozhatunk vele. Az Accord és a CR-V szintén megkaphatja, és egyáltalán nem kizárt, hogy a City és a Jazz orrába is beférhet.